Buenos Aires: wereldstad, wandelen en wijn - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van astridenpim - WaarBenJij.nu Buenos Aires: wereldstad, wandelen en wijn - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van astridenpim - WaarBenJij.nu

Buenos Aires: wereldstad, wandelen en wijn

Door: Pim en Astrid

31 Mei 2014 | Argentinië, Mendoza

Na vier dagen van praatjes, posters en netwerken op het congres was het eindelijk tijd om de vakantie af te trappen met een gezamenlijk ontbijt. Helaas dachten de weergoden en de piloot van KLM daar anders over en kwam Pim, met ruime vertraging en een tussenstop in cordoba, pas in de middag aan in Buenos Aires. Gelukkig kwam alles goed en kon Pim inhaken bij de afsluitende borrel van het congres. daarna zijn we heerlijk gaan eten in een closed-door restaurant. Niet alleen hebben we genoten van 8 gangen, ook de begeleidende wijnen gingen er goed in.
De volgende ochtend konden we lichtelijk brak aan de sightseeingtour beginnen; we zijn naar het congres, plaza de mayo, de kathedraal en de obelisk geweest. Buiten de gebaande paden hebben we ook een museum/ruïne van een oud landhuis in BA met bijbehorend tunnelstelsel bezocht. Top dat af met een halve kilo koe en de dag is compleet.
De volgende dag was het tijd om de doden te eren en zijn we naar de 'cementeria de recoleta' geweest. Dit is een begraafplaats waar de rijke Argentijnen en belangrijke personen in de geschiedenis van Argentinië begraven zijn ( lees: een gigantische tombe hebben). Hier ligt ook Eva Perron ( Argentinië meest geliefde first day, Evita) begraven. Allemaal erg bijzonder, maar toch ook ietwat luguber. Na een ferme stadswandeling was het tijd om de nachtbus naar Mendoza te nemen. Na 15 uur in de bus zijn we daar vandaag aangekomen.
Wat is er in Mendoza te doen? Wijnig. Wijnig? Ja, je leest het goed; er is hier behalve wijn drinken weinig te doen. Mendoza staat bekend om zijn rijke grond die uitermate geschikt is voor het groeien van druiven. Mendoza is de wijnregio van Zuid-Amerika en overal worden ook verschillende tours en proeverijen aangeboden. Aangezien wij ons graag bij de omstandigheden neerleggen zijn we dus ook maar een proeverij gaan doen en staan er nog meerdere op het programma. Dus proost!

• 01 Juni 2014 - 00:44

Heleen&Mark:

Klinkt goed allemaal! Veel plezier in Argentinië!

Groetjes,
    Heleen en Mark

• 01 Juni 2014 - 04:47

Saskia En Kevin:

Hee Astrid en Pim,

Goed begin van jullie trip!! Enjoy, maar dat gaat vast goed komen haha!

Liefs Kevin en Saskia

• 01 Juni 2014 - 23:50

Raymond:

Na gedane arbeid is is het nu heerlijk van jullie vakantie genieten elders op deze aardkloot.
    Jullie eerste reisverslag van Argentinië smaakt naar meer.

Groeten
    Gertruud, Raymond, Oma, Marcel en Karin